דוידי קליר- מסלולי טיול - ארצות הברית החוף המערבי
Booking.com
Booking.com
דוידי קליר - מסלולי טיול
לחץ

2013 © כל הזכויות שמורות לדוידי קליר 

 מערב ארה"ב-מבוא למסלול המופיע כאן

מסלולים רבים באזור מערב ארה"ב או דרום מערב ארה"ב בדרך כלל מתחילים בעיר כמו לוס אנג'לס/סאן פרנסיסקו/לאס ווגאס.  מסתיימים כמעט תמיד באותה העיר. המסלול שמופיע בפרקים הבאים בצורה הכי כוללת שלו אם תעשו את כל אשר מוצע במסלול, הוא לפרק זמן של חודש ימים אולי כמה ימים נוספים (זה תלוי כמה ימים תקציבו לערים שבדרך) מתחיל בלוס אנג'לס ומסתיים בסולט לייק סיטי. תמיד תוכלו "לחתוך" ולעשות מעגל ולחזור אל העיר שממנה הטיסה שלכם או הביתה או ליעד הבא. מהלך הטיסות לטיול בצורה המלאה שלו הוא כזה: תל אביב--לוס אנג'לס // סולט לייק סיטי--ניו יורק // ניו יורק-תל אביב. כפי שצויין תמיד אפשר לשנות ו"לחתוך" את המסלול. 
המסלול בצורה הזאת ייתן אפשרות להגיע לפארקים כמו גרנד טטון והגדול מכולם...הילוסטון , שלעניות דעתי אין שני לו בארה"ב.

המרחקים במסלולים השונים נקובים במיילים היות וגם מד המרחק בכלי הרכב הוא במיילים. יש מקומות שנוסיף גם מרחק בק"מ רק בשביל לקבל אומדן של המרחק בגדלים שאנחנו רגילים אליהם.
בשביל לקבל את האומדן האמיתי שמוכר לנו מישראל. נושא זה ממש מורגש כשרואים שלט וכתוב עליו 250 מייל עד לייעדנו. זה אומר שיש לנו 400 ק"מ ארוכים.


לאס ווגאס היא נקודה מרכזית במסלול גם מבחינת המיקום הגאוגרפי וגם מבחינת לוח הזמנים והוא מאפשר בנוחות לסיים שם את המסלול/להתחיל את המסלול בהתאם למה שאתם בוחרים , איפה לטייל ומה לעשות. 

טיפים חשובים למערב ארה"ב

מערב ארה"ב אחד האזורים המועדפים ע"י המטייל הישראלי הממוצע. ניתן לעשות באזור זה של ארה"ב אין ספור מסלולים באורכי זמן שונים החל בשבועיים ומכאן השמים הם הגבול. מה שבטוח שתמיד תרגישו בסופו של כל טיול שהיה חסר לכם עוד כמה ימים בשביל לעשות את המסלול כמו שצריך.   טוב....... הרבה יותר מכמה ימים.

המינימום לטיול בארה"ב וזה לא משנה אם בצד המזרחי או המערבי או כל אזור אחר הוא לפחות 3 שבועות נטו של טיול לא כולל הטיסות ולו בשל העובדה שזמן הטיסה הוא ארוך כל כך , אלא ובעיקר עלות הטיסה שהיא כל כך יקרה בהשוואה לטיסות לאירופה. כמובן שזו דעתי האישית ולכל אחד יש את אילוצי הזמן והשיקולים שלו.
טיול לארה"ב הוא טיול שחייב להיות מתוכנן היטב לא מעט זמן מראש. בטח ובטח אם הטיול מתבצע בחודשים העמוסים ביותר במטיילים רבים אחרים. זאת בשל הצורך בעיקר להיות "סגורים" על מקומות לינה במחיר סביר. ואם מדברים על מחיר סביר אז כדאי לשים לב שבימות סוף השבוע חמישי/שישי עד ראשון/שני עלויות הלינה גבוהות יחסית. בלאס וגאס למשל הם גבוהות בצורה משמעותית ושווה לתכנן את השהות במקום כך שתיפול באמצע השבוע.
את תכנון הטיול כמו גם הזמנת כרטיסי טיסה,השכרת רכב,וסגירת מלונות/מקומות לינה, אין לעשות לפני שיש בידכם וביד כל מי שמשתתף בטיול שלכם ויזת כניסה תקפה לכניסה לארה"ב. גם ילדים צריכים ויזה.
ארה"ב היא מדינה ענקית והמרחקים הם עצומים. יש לתכנן את הדרך בצורה כזאת שלא תבלו ימים שלמים בנסיעה ארוכה ומתישה.אבל סביר להניח שפה ושם לא תהיה אפשרות אחרת חוץ מנהיגה ארוכה ומתישה וההצעה הכי טובה בנושא זה שעוד משתתף בטיול יהיה נהג נוסף לצורך חלוקת נטל הנהיגה ולגיבוי.
מכיוון שבד"כ נכנסים לכמה פארקים לאומיים במהלכו של הטיול כדאי לרכוש בפארק הראשון שאליו נכנסים מנוי שנתי שמקנה כניסה לפארקים לאומיים ולפארקי מדינה. פארקי מדינת יוטה לא נכללים במנוי הזה (לשים לב להבדל בין פארק לאומי לבין פארק מדינה) ואליהם בכניסה יש לשלם תשלום נפרד.בשנת 2014 עלות המנוי הייתה 80$ לכלי רכב על כל מי שישב ברכב כולל הנהג לכל הפארקים ברחבי ארה"ב. לשם השוואה והבנת גודל ההטבה הזאת עלות כניסה לפארק לאומי באוגנדה לאדם היא 40$ למשך 24 שעות לא כולל רכב לא כולל נהג ולא כולל אטרקציות נוספות בתוככי הפארק אשר בעבורן התשלום מסתכם במאות דולרים למשפחה.
מזג האוויר ברוב האזורים מאפשר לטייל כל ימות השנה עם בדיקה של מצב הכבישים בחורף היות ובמקומות  לא מעטים יש שלג . למשל מעבר טיוגה על כביש 120 בפארק היוסימיטי סגור. יש אזורים כמו הפארקים של יוטה ואריזונה אשר בחורף סגורים בחלקם עקב השלג והקרח. והטמ"פ הקרה לא בדיוק מסבירה פנים לתייר אבל מראה של הברייס מכוסה בשלג אם הצלחתם להיכנס הוא לבטח מראה מיוחד. הכי מומלץ לטייל בין יוני לאוקטובר. למי שמטייל בסוף מאי ואפילו בסוף יוני כדאי לוודא שהכבישים פתוחים. בשנת 1995 מעבר טיוגה היה סגור עד לתאריך......30 ליוני כאשר בד"כ בממוצע הוא נפתח למעבר תנועה בחצי השני של חודש מאי.

הברכה הפריזמאטית ילוסטון פארק

 


כללי נהיגה בארה"ב

דילים להשכרת רכב לארה"ב


הכי חשוב להקפיד על המהירות המותרת בכל מקום בו אתם נמצאים כולל בפארקים הלאומיים. אפילו ניידות הרנג'רים מצוידות במכמונות מהירות.
יתר מה מותר מה אסור בנהיגה מצוין בלינקים המצורפים
1-נהיגה-בארה"ב
2-נהיגה-בארה"ב

על אחריותכם הבלעדית.

איפה ישנים

זה כבר תלוי באיזה סוג של טיול אתם עושים. קראוון או קמפינג באמצעות אוהל. מלון יוקרה או מוטל דרכים בעלות יחסית זולה. אישית אני מעדיף לינה בקמפינג באוהל. גם עלות נמוכה אבל הכי ,הכי זה ה"להיות" בתוך הטבע. היום לינה בקמפינג בארה"ב מצריכה בהרבה מקומות הזמנה מראש באמצעות אתר  שירות הפארקים הממשלתי                       
זהו אתר ממשלתי שדרכו ניתן להזמין לינה בכל קמפינג ממשלתי ברחבי ארה"ב. כיום הזמנת הקמפינגים נעשית דרך האתר הזה בלבד. כדאי להירשם ואז לעשות את הזמנת הקמפינגים . מצריך תשלום מראש ויש מקומות של תשלום עבור הלילה הראשון בלבד.  את הלינות יש להזמין הרבה מראש בכל הפארקים. המקומות פשוט נשאבים.  בחודש מאי הסיכוי למצוא מקום לינה בקמפינג אשר נמצא בתוך פארק כלשהו שואף לאפס. לכל המאוחר חודש מרץ.  שווה לעשות זאת מוקדם היות והלינה בתוככי הפארקים חוסכת זמן...הרבה זמן. החל מהק"מ שיש לנסוע כדי להיכנס לפארקים ועד לשיירות בשערים.
נכון שיש לא מעט קמפינגים על בסיס "בא ראשון –זוכה" אבל לא תמיד אפשר לבנות על זה בטח ובטח אם אתם משפחה וילדים ובמקומות המבוקשים כמו בפארקים הלאומיים שם הקמפינגים בהזמנה מתמלאים חודשים מראש ויש ממש לעקוב אחר חלון ההזמנות עבור כל קמפינג בכל אתר אשר במסלול שלכם. למרבית האירוניה מצאתי שזה קצת יותר מורכב מהזמנת חדרי מלון באתרים אשר מאפשרים ביטול ההזמנה אפילו ביום ההגעה. אלמנט שנותן לכם גמישות באשר להזמנת מקום הלינה והמלון.

אם אתם ישנים במלון ההמלצה להזמנת לילות במלונות הוא באמצעות האתר BOOKING.COM  שעושה השוואה בין  מלונות. היתרון שלו הוא היכולת לבטל אפילו עד יום לפני ההגעה. גורם שמשאיר חופש פעולה נרחב. היות וההזמנה בד"כ נעשית זמן רב מראש ובהרבה מקרים יש את הרצון לשנות תכניות וכאשר יש את הגמישות לבטל יש בזה יתרון חשוב.           תמיד תבחרו מלונות שנותנים לכם את האפשרות של ביטול עצמי קרוב ככל האפשר לתאריך ההגעה למלון.

הוראות בטיחות שכדאי לדעת:

בד"כ לכל פארק ופארק יש את הוראות הבטיחות הייחודיות לו ועליהן נתעכב בפירוט המסלול והשהייה בו. מעבר לכך יש הוראות שהן תקפות לכל מקום אשר תהיו בו במהלך טיולכם:

 שהייה ליד האוקיינוס  שימת לב מיוחדת. גאות ושפל וגלים בלתי צפויים עשויים להפתיע אתכם.

בהליכה בקצות המצוקים גם אם יש מעקות וגדרות בטיחות, יש להיזהר במיוחד אם אתם עם ילדים.

עזרה ראשונה יכולה להיות מרוחקת למדי מהמקום שנמצאים בו כאשר זקוקים לאותה העזרה. דבר שמחייב לקיחת כל פעולה בחשבון.

להחזיק מלאי של מי שתייה ברכב.        
                                                                                                                                                                                תמיד שיש תחנת דלק לא להתעצל ולמלא דלק. ואם מד הדלק מראה פחות מחצי מיכל להתחיל לחשוב על המילוי הבא. יש אזורים שהמרחק בין תחנה לתחנה הוא גדול  
                                                                                                                                                                                 את הוראת הבטיחות הזאת אני מוסיף לאחר שקראתי עליה בדף הרשמי של פארק יוסימיטי-אל תיגשו לחיות,ואל תאכילו אותם. קודם כל זה אסור מבחינת החוק וצפויים לקנסות מי שייתפס בכך שנותן אוכל לסנאי "חמוד". השלטים שבפארקים מזהירים את המבקרים שהסנאים הם נשאי מחלת הדבר. יותר מכך במהלך אוגוסט 2015 אובחנו 2 מבקרים אשר ביקרו ביוסימיטי ככאלו אשר חלו במחלה.

עמודי אבן החול פארק ברייס


עוד צרור טיפים שכדאי לדעת:
 ניתן לשלם כמעט תמיד עם כרטיס אשראי     
 להביא משקפת –לצפייה על כלבי הים ופילי הים בחופי קליפורניה, הציפורים   הנמצאות ברחבי ארה"ב וחיות הבר שאתם עשויים לפגוש.
לא לשכוח נעלי הליכה מוגנות ממים.
להביא דיסקים עם מוסיקה אהובה עליכם. יש נסיעות ארוכות בארה"ב.
הנהיגה היא בצד ימין של הכביש,  מד המהירות והמרחקים הם במיילים. אז קחו בחשבון שמרחק 200 מייל זה לא כמו באר שבע חיפה זה הרבה יותר. וכאשר אתם נוהגים במהירות של 65 מייל לשעה אזי המהירות שלכם היא למעשה 100 קמ"ש.
אם רוצים להוזיל את הטיול-לאכול בבישול עצמי,ולקנות רק את מה שצריך.להביא גזיה
מהארץ(עם הברגה) לקנות בלוני גז בחנויות לציוד /טיולים. בכל אחת מחנויות הרשתות הגדולות תמצאו ציוד ומיכלי גז מתאימים במחירים לא יקרים.
להביא סיר,מחבת,כלי להרתחת מים  לשתייה חמה. סכום וצלחות כדאי לקנות חד פעמיים.
אם אתם מתכננים קמפינגים אז יש להצטייד בציוד מתאים. אם יש לכם מצוין ,ואם אין לכם אז עוד יותר טוב כי תוכלו לרכוש אותו והמחירים ממש זולים. בכל רשת כמעט תמצאו את כל שאתם צריכים. ברשת וולמרט למשל.
כדאי לקנות צידניות לשמור על מזון הדורש קירור. רק שאח"כ יש בעיה בגודל של הצידנית וההחזרה שלה ארצה. יש פיתרון חלופי בדמות ארגז קלקר שעלותו דולרים בודדים ואין שום "צער" להשאיר אותו מאחור בגמר הטיול.
קרח ניתן לקנות בכל הרשתות או בתחנות הדלק.


יום הטיסה וההגעה ללוס אנג'לס
אנחנו מתחילים את טיולינו בטיסה ארוכה ללוס אנג'לס אפשר טיסה ישירה אפשר טיסה עם עצירת ביניים בד"כ מה שקובע את סוג הטיסה היא העלות הלא כ"כ זולה, ולמשפחה עם 2 ילדים הוצאות הטיסה יהיו ללא ספק אחד המרכיבים הכי כבדים בעלות הטיול.
אם תתחילו לחפש מספיק זמן מראש ניתן למצוא הזדמנויות עם עלויות נמוכות יותר, בכמה מאות דולרים לכרטיס ובהכפלת מספר המשתתפים בטיול זה חיסכון משמעותי שיכול להסתכם ביותר מאלף דולר בקלות.
בשדה התעופה תעברו את תהליך מחלקת ההגירה של ארה"ב. תהליך שלוקח לא מעט זמן כולל התור שצריך לעמוד בו לפעמים גם יותר משעתיים. יש למלא את טפסי מחלקת ההגירה, לעמוד בתור,לענות על שאלות, לקבל את החותמת ולהיכנס למדינה.

המסלולים הם באחריות המטייל בלבד.
אין האתר אחראי לאשר יקרה את המטייל באשר הוא.

זהו שיהיה אחלה של טיול

מתכננים טיול? טיילתם כבר?
השתמשתם במסלול? עזר לכם בתכנון? 
נשמח שתשתפו ותשתתפו איתנו גם בתגובה וגם
בעלויות האתר כדי לשמור
לפתח ולהגדיל אותו.
כל השתתפות תתקבל בברכה
ניתן באמצעות אפליקציית ביט
 

----------------------------
מעוניינים בתכנון מסלול  מותאם אישית למערב ארצות הברית?
----------------------------
מעוניינים לרכוש את 
 המסלול המלא להדפסה אצלכם
תמורת 115 ש"ח
 צרו קשר בתיבת-צור קשר
או בטלפון:0547411949 - דוידי
קבלו את המסלולים למייל
בפורמט PDF כולל אישור להדפסה
אפשרות לתשלום באמצעות
אפליקציית ביט

למספר 0547411949
דוידי קליר
 
השימוש בכל המידע שמופיע כאן ובמסלולים המתוארים בהמשך הוא על אחריות המטייל בלבד.
אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי כל חלק מן המסלול בלא קבלת הסכמתו של דוידי קליר בכתב ומראש.
דוידי קליר אינו אחראי בשום מקרה ואופן לשימוש שנעשה במידע המצוי במסלול המתואר בהמשך.
דוידי קליר לא יהיה אחראי לשום נזק ישיר או עקיף, כספי או אחר, שייגרם למשתמש במסלול המוצע
.
2013 © כל הזכויות שמורות לדוידי קליר