דוידי קליר- מסלולי טיול - מסלול מס 2 מהעיירה Castelnuovo Parano ועד לעיירה Vico Equense
Booking.com
Booking.com
דוידי קליר - מסלולי טיול
לחץ

2013 © כל הזכויות שמורות לדוידי קליר 

מסלול מס 2
מהעיירה Castelnuovo Parano ועד לעיירה Vico Equense

 
אם עשיתם את מערת Falvaterra ואם לא, היעד הראשון שלנו בבוקר היום השני הוא מנזר Montecassino המרשים המגולל אחריו את סיפור הריסתו עד היסוד בימי מלחמת העולם השנייה ושחזורו.
אם בחרתם באפשרות הראשונה של הלינה אזי תגיעו ל- Montecassino במסלול המצ"ב:     30 ק"מ.

אם בחרתם באפשרות השנייה של הלינה אזי תגיעו ל- Montecassino במסלול המצ"ב: 51.5 ק"מ        
 פרט מעניין שלא נראה שיש לו קשר ליהדות כלל הוא שבסמוך למחלף בו יורדים מהכביש המהיר אל כיוון העיר Cassino
שוכנת עיירה קטנטונת אולי 30 מבנים הנושאת את השם  (בית כנסת) Sinagoga. לא בטוח שאפילו תמצאו שילוט עם השם וזה רק פרט שמעניין לדעת אותו.
 
כבר מהאוטוסטראדה בין רומא לנאפולי נוכל לראות במרומי ההר המתנשא לגובה של מעל ל-500 מטר את המבנה המרשים של מנזר Montecassino. כאשר נהיה על הגשר המוריד אותנו מהאוטוסדרטה ופנינו לכיוון מזרח על הפינה של הרכס יושב המנזר אליו מועדות פנינו. הכביש שמוביל אל המנזר בחלקו התחתון הוא צר ועובר באזור מיושב. בהמשכו דווקא בקטעים שהיית מצפה שהוא יהיה צר יותר אתה מגלה שהדרך היא בהחלט סבירה. אומנם יש כמה סרפנטינות אבל הכביש בהחלט בסדר ואני רושם זאת כאן כי נתקלתי בכמה חוות דעת של אנשים שמהן ניתן להבין שהכביש הוא פשוט איום ונורא. אז חכו כשתגיעו לדרך האמאלפיטנית.
במהלך הטיפוס אל המנזר תחלפו על פני שרידי מצודת Rocca Janula ובהמשך הטיפוס נחלוף על פני בית הקברות של החיילים הפולנים שנהרגו כאן בקרב במהלך מלחמת העולם השנייה. אל בית הקברות נשוב אחרי שנבקר במנזר.
עם גמר הפיתולים ובתקווה שאין עומס של מבקרים נוכל להגיע לחנייה בתשלום הקרובה ביותר אל המנזר.  מהחנייה נטפס אל המנזר הנחשב לאחד מהמנזרים החשובים ביותר לנצרות.

בנדיקטוס

לא ניכנס לכל ההיסטוריה של המקום למעט העובדה שכאן קבע בנדיקטוס הקדוש או בלטינית  Benedictus de Nursia
את מקום מושבו. כאן למעשה הוקמה תנועת הנזירות הבנדיקטית שהמוטו העיקרי שעמד מול עיניה היה עבודה תפילה וקריאה- Ora et labora et lege. כך שעל הנזירים לעבוד בשביל לכלכל את עצמם ואז גם להתפלל אל האלוהים     Ora Est Labora ושתי המטלות הללו הן שוות ערך. בעיני רבים התנועה הבנדיקטית מסמלת את ראשית הנזירות בכנסייה הקתולית המערבית בזכות החוקים ש  Benedictus de Nursiaהחל על הנזירים שהלכו אחריו.
הביקור במנזר מתחלק ל-2 חלקים סיור חופשי בחלקים מסוימים של המנזר וניתן להוסיף סיור בתשלום במוזיאון של המקום ולהתרשם גם מהמוצגים ההיסטוריים שבמקום. הגעתם עד לכאן-כנסו למוזיאון.
במהלך ההיסטוריה המנזר הזה נהרס ונבנה מחדש יותר מפעם אחת כך שההרס שנגרם לו במהלך מלחמת העולם השנייה לא היה ראשון כמו שתמיד אומרים היהודים(ואולי גם אחרים) ההיסטוריה תמיד חוזרת. 4 פעמים המקום נהרס וכל פעם שוקם מחדש. בשנת 1944 המבנה הופצץ מהאוויר על ידי כוחות הברית ולמעשה נהרס עד היסוד. המזל הגדול שרוב האוצרות ההיסטוריים בעלי ערך אדיר הועברו מבעוד מועד למרתפי הוותיקן ברומא.
לאחר המלחמה המבנה שופץ בהתאם לתמונות שהיו.
בגמר ביקורנו במנזר נרד אל בית הקברות של החיילים הפולנים שנהרגו כאן.את בית הקברות ניתן לראות היטב גם מהמנזר עצמו.1052 חיילים קבורים במקום ויחסית לבתי קברות ממלחמות העולם זהו בית קברות קטן אבל הייחוד שלו זה המקום.  
מייד אחרי השער יש את הכתובת שתרגומה לעברית הוא כזה:

"אנחנו החיילים הפולניים
למען חירותנו והחרות שלך
נתנו את נשמתנו לאלוהים
את הגוף שלנו נתנו לאיטליה
ואת הלב שלנו לפולין"

 
אם תסיירו בינות הקברים תוכלו לראות את הבדלי הדתות של החיילים הקבורים במקום לפי הסמלים שעל הקברים
ועל קברי החיילים היהודים יופיע הסמל של העם היהודי- מגן דוד.
והסיפור המעניין הנוסף שיפה להכיר אותו. שהגנרל  שפיקד על החיילים הללו ביקש להיקבר כאן יחד איתם 26 שנים אחרי שהמלחמה הסתיימה.

 בית הקברות הפולני-מלחמת העולם ה-2

מכאן אנו ממשיכים ישירות אל העיר Caserta או ליתר דיוק אל הארמון המדהים שנמצא בתחומה.
אחרי שנרד בירידה הארוכה נעלה על כביש   E45   או A1 לכיוון נאפולי. נרד במחלף Caserta Nord וניסע לפי השילוט אל הארמון. ממש לפני הארמון הכביש הוא מעגלי וכאשר תגיעו לסוף הקטע המעגלי יש לכם אפשרות להמשיך ישר עם תיקון קטן ימינה לתוך החניון שנמצא במקום או לפנות שמאלה לחניון שנמצא במעבר ה-תת קרקעי. לכו על החנייה העליונה. זאת היות והיציאה מהחניון ה תת קרקעי אל הכביש היא מאוד לא נעימה וממש מסוכנת.
מסלול הקטע בין Montecassino לארמון קאזרטה: 71 ק"מ.
מהחנייה צריך ללכת רגלית את קטע הדרך של 350 מטר עד לכניסה אל מבנה הארמון שנראה אמנם גדול מאוד אבל לא מרשים במיוחד מבחוץ. אחרי רכישת הכרטיסים נכנסים פנימה ועד שמגיעים אל מרכז המבנה בחלק התחתון שלו אמנם תתרשמו מהקשתות המרשימות אבל לא כל כך בטוח שתרגישו שאתם בארמון. אולי בתוך רחוב עם קשתות.
כאן מצד ימין יש מדרגות לקומה העליונה של הארמון וכאן מתחילה החגיגה האמיתית.

 ארמון קאזרטה

הארמון שהוקם על ידי בית בורבון הצרפתי ששלט בממלכת נאפולי. זהו ארמון שני לארמונות ורסאי רק עם הבדל "קטן". כאן מעולם לא ישב המלך אשר בנה את הארמון. הארמון על 1200 חדריו המעוצבים בסגנון המקומי ששלט באותה התקופה עם עמודי שיש קררה, קשתות קמרונות קירות ותקרות המעוטרים בציורי קיר מרהיבים. היופי של החדרים הוא בזה שהם לא עמוסים מדי והצבעים שלהם פשוט נפלאים. לא סתם קוראים למקום "וורסאי של איטליה".
גני הארמון משתרעים על פני שטח עצום של יותר מ-1200 דונם של גנים מדשאות ברכות מים מזרקות מפלים שפע של פסלים. כמו כן גן אנגלי מקסים שנחשב לאזור הקסום ביותר של הגנים . את הגן האנגלי עשו לכבודה ובשביל המלכה מריה קרולינה. כדי לתת לו נופך ייחודי שילבו בגן פסלים שהובאו לכאן מחורבות פומפיי.
בשנת 1997 הוכרז הארמון שנבנה במאה ה-18 ע"י לואיג'י ואנוויטלי כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
אם אתם הולכים לטייל בגנים קחו בחשבון שהמרחקים הם עצומים. 3 ק"מ מהארמון עד למזרקת דיאנה ואכטאון.
כלומר 6 ק"מ הלוך וחזור ואם אתם נכנסים גם לגן האנגלי אזי הסיור בגן הופך
לצורך כך אתם יכולים או לנסוע עם סוס ועגלה — יקר למדי. או לשכור אופניים – נשמע מצוין. או לנסוע עם מעין קו פנימי שייקח אתכם לגן האנגלי בקצה המרוחק אבל אז לא תראו את כל המזרקות והבריכות בדרך. 2.5 יורו להלוך וחזור- לשמור את הכרטיסים לחזור.
את המים שמשמשים את המפלים המזרקות והבריכות הביאו למקום באמצעות אמת מים שאורכה הוא לא פחות מ-40 ק"מ אורך ואשר נבנה בין השנים 1755 ועד 1769 וכולל 5 מנהרות ו-3 מעברי מים שהגבוה שבהם מתנשא לגובה של 56 מטר ולאורך של 526 מטר. בהחלט פרויקט מרשים וראוי להערכה לכשעצמו.
המזרקות מעוטרות בפסלים עם סיפורים מהמיתולוגיה הרומאית. כך נוכל לראות כאן את מזרקות ונוס ואדוניס, מזרקת איולוס Eolo אל הרוח. מזרקת צירס Ceres אלת החקלאות במיתולוגיה הרומאית ואת מזרקת דיאנה ואקטאון שנמצאת ממש מתחת למפל הגדול.
כיום המים שאתם רואים עושים בגנים "סיבוב" שלם וחוזרים אל המפל ע"י משאבות.
המזרקות לפי הסדר שלהן מהקרובה לארמון ועד לרחוקה ביותר ונוסיף היכן שנוכל כמה הסברים בעיקר מהמיתולוגיה הרומאית בשביל ל"צבוע" את אשר רואות העיניים שלכם.

  1. Fontana Margherita  
  2.     Fontana dei tre delfiniמזרקת 3 הדולפינים
מזרקת 3 הדולפינים זה שם המזרקה לי זה נראה יותר כמו 3 דרקונים. שימו לב שלפרט הגדול והאמצעי אין בכלל סנפירים אלא רגליים המצוידות היטב ב-3 ציפורניים ארוכות וחדות.
  1. Fontana di Eolo   מזרקת אל הרוח
המזרקה של אאולוס, מורכבת מאקסדרה שממנה הובילו מערות שונות, קיבלה השראה מסיפור האינייד, שבו ג'ונו מבקשת את עזרתו של אאולוס לקחת את אאניוס Aeneus מאיטליה.
שימו לב איך מיוצגות הרוחות על ידי פסלים מכונפים. והחללים מייצגים מערות שהן מגורי הרוחות.
ג'ונו היא אלת הנישואין ההריון והילדים ונחשבת למלכת האלים במיתולוגיה הרומאית, בעלה הוא כמובן יופיטר מלך האלים.
 
  1. Fontana di Cerere   מזרקת אלת החקלאות והאדמה
המזרקה כאן מתארת את אלת הפריון של כדור הארץ ושל הקציר, מוקפת נימפות, כרובים, קבוצות של טריטונים 
 
  1.  המזרקה של ונוס ואדוניס
כאן הפסלים מספרים את הסיפור על ונוס ואדוניס היפהפה, האהוב על ונוס, שנקרע לגזרים במהלך הציד על ידי חזיר בר שלמעשה הוא האל מרס הקנאי. יופיו של אדוניס, בנו של סיניראס, מלך קפריסין, עשה את האלה מטורפת באהבה. המזרקה מייצגת את הרגע שבו ונוס מפצירה באדוניס לא ללכת לצוד בניסיון להדוף את גורלו הטראגי. בצד שמאל רואים את החזיר שהרג את אדוניס. קצת קטן..לא??
 
  1. Fontana di Diana e Atteone מזרקת האלה דיאנה והצייד אקטאון.
כאן הסיפור מתחלק ל-2 תמונות. הראשונה מצד ימין ובה האלה דיאנה שהיא אלת הציד והירח-אם תשימו לב יש לה על הראש ירח (מזכיר קצת קרניים)  רוחצת בעירום יחד עם הנימפות שלה ואקטאון לא עומד בפיתוי ומציץ להן(לא נראה בסצנה הימנית) רואים שהנימפות מנסות להסתיר את מערומיה של דיאנה. ההשלכה הזאת של ההצצה היא הרת אסון לפחות על הצייד הצעיר. את זה אנחנו רואים בסצנה השנייה השמאלית בה הוא הופך לצבי (פלג גופו העליון) וככזה הרי כלביו מאומנים לצייד והם פשוט קורעים אותו לגזרים היות והוא כבר לא יכול לפקוד עליהם כי יכולת הדיבור שלו נלקחה ממנו ברגע שהפך לצבי.
 
בגן האנגלי הפסל היפה ביותר הוא של ונוס הרוחצת במים. את הפסל שמו בפינה נסתרת כביכול כדי להבליט את בישנותה של האלה. לצלם את ונוס מכיוון הגב זו תמונה מאוד מיוחדת.

 
ונוס רוחצת במים-ארמון קזארטה

עד כאן הארמון שפתוח עד השעה 19:30 בערב. הקדישו לסיור במקום לפחות 2.5-3 שעות.  ארמון Caserta

מכיוון שבתכנית שלנו להיות בעוד ארמון בעיר נאפולי עצמה אנחנו נפסח על Belvedere di San Leucio הסמוך בו ניתן לראות מעבר לארמון תוצרת בית בורבון, גם את תחילת תעשיית המשי באירופה.
 
אם אתם מתכננים לישון באזור Caserta  ההמלצה שלי היא לישון בעיר העתיקה המקסימה Casertavecchia השוכנת בסמוך. המקום אפילו שווה ביקור אם יש לכם קצת זמן. המלון המומלץ הוא מלון בתוך מבנה עתיק שזאת כבר סיבה מצוינת לשהות בו עם עלות לא יקרה וחוות דעת מצוינות.
מלון: Bed And Breakfast - Conte Spencer
גם אם לא תעבירו את הלילה במקום ויש לכם עוד זמן בהחלט שווה להגיע למקום ולטייל ברחובות העתיקים של המקום. בגמר הביקור במקום אפשר לעבור דרך אמת המים המרשימה שבנה לואיג'י ואנו ויטלי כאשר הוביל את המים לארמון. מקום המפגש של הכביש עם אמת המים נושא את השם: Ponti Vanvitelliani או Acquedotto Carolino יש חנייה קטנה במקום ואנדרטה     Monumento ossario ai Caduti Garibaldini  אחת מיני רבים.
מכאן אנו ממשיכים אל מקום שמהווה עבורנו נקודת מרכז ל-4 הימים הבאים של הטיול במקרה של המסלול המוצע כאן בחרנו בעיירה Vico Equense כנקודת המרכז להמשך טיולינו גם והיות ומחירי המלונות באזור הזה הם יותר שפויים מאשר במקומות אחרים וגם היות והמקום מהווה מרכז לימים הבאים בהם אורכי הדרך שנעשה בק"מ הם לא גדולים.
  1. היום הראשון יוקדש לאי קאפרי.
  2. היום השני יוקדש לעתיקות פומפיי.
  3. היום השלישי והרביעי יוקדשו לדרך האמאלפיטנית וחצי האי סורנטו. (נצטרך פעם אחת לחזור על אותה הדרך אם נקדיש יומיים לדרך)

 
ההמלצה שלי על מלון מדהים עם יחס נפלא לאורחים בתוך כפר שקט וקסום עם ציון שהוא כמעט 10 על ידי כל מי שהתארח במקום ועם מחיר שאפשר לקרוא לו שפוי באזורים הללו.
מלון מריה גרציה.
 
מסלול הטיול יהיה בהתאם למלון מריה גרציה כנקודת המוצא שלנו לימים הללו.
מסלול הדרך מ- Acquedotto Carolino ועד למלון מריה גרציה:  סה"כ 70 ק"מ.

השימוש בכל המידע שמופיע כאן ובמסלולים המתוארים בהמשך הוא על אחריות המטייל בלבד.

2013 © כל הזכויות שמורות לדוידי קליר

 


 

 
השימוש בכל המידע שמופיע כאן ובמסלולים המתוארים בהמשך הוא על אחריות המטייל בלבד.
אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי כל חלק מן המסלול בלא קבלת הסכמתו של דוידי קליר בכתב ומראש.
דוידי קליר אינו אחראי בשום מקרה ואופן לשימוש שנעשה במידע המצוי במסלול המתואר בהמשך.
דוידי קליר לא יהיה אחראי לשום נזק ישיר או עקיף, כספי או אחר, שייגרם למשתמש במסלול המוצע
.
2013 © כל הזכויות שמורות לדוידי קליר